Corona

Volgens een onderzoek neemt maar liefst 38 procent van de bierdrinkers in de Verenigde Staten geen slok Corona meer. Hierdoor lijdt het biermerk Corona zwaar onder de uitbraak van het gelijknamige virus. Volgens oprichter van het pr-bureau 5WPR, Ronn Torossian, lijdt het geen twijfel dat Corona last heeft van het virus.

Geen verband

Ondanks dat er geen enkel verband is aangetoond tussen het biermerk en het virus, met uitzondering van de naam, is het juist die naam dat de schade aanricht, legt Torossian uit aan de New York Post. “Kun je je voorstellen dat iemand een bar inloopt en vraagt om een corona?” Maar liefst veertien procent van de ondervraagden die in het verleden weleens ene Corona bestelde, zegt nu dat ze dit niet meer doen. Bij zes personen was er zelfs onduidelijkheid over het verband tussen het virus en het biermerk.

“Dit is een ramp voor het merk”, zegt Torossian. Maggie Bowman zegt namens de eigenaar van het biermerk Constellation Brands, dat zij dit anders ziet. De verkoopcijfers van het merk zijn nog altijd goed volgens haar. “Er doet veel informatie de rond die wij niet kunnen rijmen met het consumentengedrag” laat ze weten.

Bron foto: flickr.com

Tags

Laat hieronder uw mening weten